TRETTIONDE INLÄGGET

Ursäkta förseningen, men jag har viktigare saker för mig än att hålla på å blogga hela tiden.

Gårdagens man: Houman Sebghati



Houman började rappa som 15-åring när hans klasskamrat Eye N'I fick honom att skriva texter på engelska.
Hans intresse för rapp blev aldrig så djupt, men i 18-års åldern blev han återigen dragen med till att rappa när ett par polare från HÄSSELBY och hiphopkollektivet DRUNKEN RHYMIN som bestod av bland annat Magro och Big Fred.
Sedan tonåren hade dessa två rappat med den store KEN RING.

1998 blev Ken Ring stor, den historien tänker jag inte ta, det väsentliga i historien är att Ken tog Houman med sig till toppen. Houman hade vid den här tiden en grupp med Magro som hette "HOUMAN OCH MAGRO". Efter millenniumskiftet så avbröts kontakten med Ken Ring. Houman sa i en intervju på P3 att Ken hade "Slagit honom på käften", och 2002 så inledde Houman ett seriöst förhållande med en ung kvinna från hässelby vid namn Diana Ring. Kens Syster.

Ken gjorde låten "Jag ser han" som egentligen bara består av ett beat och att Ken svär, kallar Houman för "En jävla horunge" och hänvisar till ett slagsmål där Houman ska ha förlorat en tand. Houman svarar med låten "Hycklaren" där han ifrågasätter Kens gangstaimage och intelligens. 2003 flyttade Houman till Nya Zeeland med Diana.

Houman är egentligen väldigt ointressant, jag bara kände att en svensk rappare måste få bli dagens man någon gång också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0