FEMTONDE INLÄGGET FEMDONTE

OCH SÅ VAR DET DAGS FÖR DAGENS JÄVLA FILM.

Sitter och funderar här på om det är dagens youtubefilm som gäller eller om man ska ta en långfilm.
Recensioner är verkligen inte min grej, så det här blir lite utav en utmaning.

Dagens film:

Kids

En fantastisk white trash film som innehåller allt en bra film ska ha. Sex, våld, hiv och droger.

Kids är en film av Larry Clark.
Jag skulle nog kalla det den mildaste av hans filmer, som alla är fantastiska. Eller Wassup Rockers kanske är mildare, hursomhelst så är det två helt olika filmer så det var ju rätt meningslöst att jag nämnde den överhuvudtaget.

An amoral, HIV-positive skateboarder sets out to deflower as many virgins as possible while a local girl who contracted his disease tries to save his next target from her same fate.

Det jag uppskattar i Larrys filmer är att man får många olika känslor samtidigt. Man får lite mysångest, man blir lite peppad när dom åker skateboard och spöar folk samtidigt som man blir lite äcklad av dom sjuka sexscenerna som nästan är jämförbara med mjukporr eller snuff-filmer (klargörande: Jag har aldrig sett en snuff-film.).

Antagligast så har väl dom flesta redan sett den här filmen då den är gammal, men det jag vill genom dagens film är inte att tipsa om nya filmer utan att se filmer igen och titta efter andra saker som du tittade efter när du såg den för första gången. SÅ GÖR DET NU.


Well, I've been a disclaimer for twenty-four years
Poor mother drowned in a pillow of tears
Im well known in story, famous in song
The black sheep, the blemish, the one who went wrong

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0