FJÄRDE INLÄGGET

Eftersom det är premiärdag så måste man ju starta bloggen med lite inlägg så jag bah kör.
Nu har jag kommit på precis hur jag ska hantera den här JÄVLA bloggen. Det ska jag göra med ett Dagens-schema.

Söndag - Dagens man
Måndag - Dagens kvinna
Tisdag - Dagens hjälte
Onsdag - Dagens goda gärning (vilket betyder att jag måste ut och göra en god gärning varje onsdag, men annars är det välkommet att maila in goda gärningar till [email protected])
Torsdag - Dagens film
Fredag - Dagens vin (vad annars?)
lördag - Dagens händelse

Jag kör på det där schemat sålänge, kommer jag på något bättre så lägger jag självklart in det på SCHEMAT.
Eftersom jag SKITER i att det fortfarande är lördag så lägger jag upp dagens kvinna direkt. Hon borde bli årets kvinna egentligen men eftersom jag inte har någonting som heter årets kvinna så blir hon dagens kvinna.
Det blir ett långt inlägg det här, jag hoppas ni orkar läsa det för det ÄR helt klart VÄRTH det.

Dagens kvinna: Margaretha Falkudd 1928-2001



Maggan började sin karriär som lärare på markbackens skola i Örebro. Rykterna säger att hon blev avskedad pga sexuella trakasserier genom att visa sina elever hur en ren och sann kropp skulle se ut, men enligt hon själv var hon förföljd av skolan och myndigheterna pga hennes kristna värderingar. Eftersom hon fick sparken på luciadagen så var hon inte sen med att identifiera sig med martyren Sankta Lucia.

Efter att hon fått sparken på skolan så började hon lämna krista och högerextrema budskap på sin telefonsvarare eftersom hennes insändare till tidningarna gång på gång refuserades. I meddelandena uttryckte maggan sig starkt nedsättande mot allt och alla, men främst dom som visade tecken på svaghet, ofta i besynnerliga, rashygieniska och kvinnofientliga ordalag.
Ofta uppkom »predikningarna« av något som Maggan upprörts av på teve, t.ex när hon under ett handikapp-OS spydde sin galla över »dessa undermänniskor«, som tydligen helt saknade värde i hennes ögon. - Ut med utlänningar, homosexuella och andra kriminella ur vårt Sverige!

 I mitten av 1980-talet bildade Margaretha Falkudd Svenska Patriotpartiet, som i det då aktuella riksdagsvalet erhöll tre röster. På ett vykort kan man läsa partiets raka program. Lägg märke till hur FANTASTISKT hon använder STORA bokstäver..

»Svenska Patriotpartiet SPP vill att
* Sverige åter ska bli KRISTET med BIBELN och 10 GUDS BUD som RÄTTESNÖRE i skola, hem och samhälle.
* ALLA ska behöva betala ENDAST 1/3 av lönen i skatt. Inga avdrag eller bidrag och därför ingen rundgång.
* ALLA GIFTER inom jordbruk och annorstädes ska STOPPAS - NU! SKYDDA människor, djur och natur! Lantbruksmaskiner ska ägas av byalag.
* VIVISEKTION och andra DJURPLÅGERIER såsom trånga burar och bås, travlopp, nöjesjakt och nöjesfiske osv. ska FÖRBJUDAS.
* ALL SPRITTILLVERKNING och därtill TOBAK ska STOPPAS och NARKOTIKA KRIMINALISERAS tillika med ABORT, INCEST, HOMOSEX o dyl. * ‘SUND SJÄL I SUND KROPP’ ska utgöra MOTTOT för ett KRISTET, VÄLUTVECKLAT, INTELLIGENT och STRÅLANDE, SVENSKT A-FOLK utan laster, lyx och dekadens.
* UTLÄNNINGSINVASIONEN MÅSTE NU OVILLKORLIGEN STOPPAS! Det är varje människas ABSOLUTA PLIKT att arbeta i sitt anletes svett i sitt EGET land för sitt EGET folk, även då det gäller LIVET!
* SVERIGE SKA VARA SVENSKT, Grekland grekiskt osv.

Jag avslutar detta inlägg med ett arketypiskt citat från hennes telefonsvarare:
- Alla dessa bögar och bögor…

Mer om Margaretha kan ni läsa här:  (tack till sunkit)
http://www.sunkit.com/har-har-du-ditt-liv-margaretha-falkudd/
Där kan ni även lyssna på inspelade budskap från hennes telefonsvarare samt läsa kommentarer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0