SJUGOFEMTE INLÄGGET

DAGENS HJÄLTAR!!!!


Hej jag heter niki, och jag är helt rutten.
Sitter med studier uppe i Arnnästet, blir helt mosig i prutten.
Åh jag har bara tre FPS kvar.
Jag önskar att all mat vore brebar.
Här inne luktar fortfarande klor

Men vi älskar dig ändå.



 Hej jag heter Edvin, och jag har bara ångest.
Helst vill jag bara häcka, på myp2p.eu
Varför tjatar ni alltid på mig?
 Låt mig vara ifred.
Fy fan va du är svår
Men vi älskar dig ändå.


Edvin, hans flickvän Elin och Niki bor tillsammans i en lägenhet i Norrtälje. Niki försöker plugga komvux för att överleva i den här djungeln, och edvin lever mest på sina sparpengar från JULTIDNINGSFÖRLAGET och ser på fotboll via webben. Hans favoritlag är Juventus och Real Madrid. (tror jag, egentligen så chansar jag bara).
Dom är ganska nyinflyttade i lägenheten. För några månader sedan bodde dom i vad vi kallar "Bunkern" hemma hos niki och hade företag ihop. Jag har aldrig listat ut vad som hände med det där, men ett par jobb och kronor fick dom allt.
 I bunkern hängde vi alla. Det fanns ett rockband (läs: tv-spelet) där som gjorde att det helt enkelt blev värt att varje helg sniffa klor för att få spela detta underbara spel tillsammans med sina vänner och sitt underbara rövin.
När dessa människor vill göra någonting så blir det alltid lite extra. Ofta går det till så att jag, min vän Adam och Mattias gör saker och försöker få med dom här jönsarna trots att dom inte vill. Men när dom väl vill så blir det genast lite roligare och man känner att man kan dö lycklig. Framförallt så är det jävligt roligt att vara i deras lägenhet när dom inte vill det.

Eftersom historien om dessa individer är så lång så nöjer jag mig med händelsen som gjort dom till dagens hjältar.

Igår vid mitt besök på Komvux i Norrtälje så gick det inte så bra, jag gick in, fick inte skriva in mig, gick ut och insåg att bilen vägrade starta. Väl förberedd på det här så ringde jag min vän edvin för att se om han kunde komma med sin bil och hjälpa mig starta den med startkablar och det gjorde han! Efter ungefär 10 min kom vi på hur man öppnade motorhuven, och efter ytterligare 10 minuters grubblande så kom vi på att sladden som ska sitta på batteriet inte satt där. Niki och Edvin drog vidare och jag skrev in mig på ännu en förmodligen misslyckad komvuxtermin.

Vi älskar att ni inte är som alla andra.

Kommentarer
Postat av: lingon

fantastiskt bra inlägg // lingon maja och ann

2009-01-26 @ 23:52:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0