TIONDE INLÄGGET MASTODONTINLÄGG

Ett helt meningslöst inlägg egentligen, men vilka inlägg är inte det?
För er som är not much of a music fan så kan ni ju sluta läsa direkt.
Ikväll är det musikens och Youtubes dag. Det är snöstorm, jag känner inte riktigt för att göra någonting och jag kan ändå inte göra någonting eftersom däcken på bilen suger.

Vi börjar med Two Gallants. Ett bortglömt saddle-creek band som jag har blandat ihop med Cold War Kids sen jag hörde dom första gången för ett par år sedan. En god vän (gaffper.blogg.se) började lyssna på Two Gallants för ett tag sedan och jag hittade tillbaka. Så nu gör vi inte så mycket annat än att lyssna på det här bandet.
Här ser vi de två stövlarna framföra sin låt The prodigal son. Så jävla bra bara.

Two Gallants - The Prodigal Son


Nummer två med Two gallants heter Nothing to you. Jag är väldigt förtjust i tredje versen i just den här liveversionen.
I originalet sjunger han egentligen:

And I followed you into the party
That no one invited me to
But alone I made love to my 40
And played make-believe it was you


Ni hör ju hur töntigt det där låter. Så mycket bättre att ramla nerför trappan och spy i sin sko.



WELL I COME FROM THE OLD TOWN BABY
WHERE ALL THE KIDS ARE CRAZY
IF I REMAIN THEN IM TO BLAME

BUT IF YOU SHOULD EVER NEED ME
ILL GO WHERE'ER YOU LEAD ME
ITS ALL THE SAME
THE SAME OLD GAME

Two Gallants - Steady Rollin


Vad är det med band som bara har två medlemmar?
Här ser vi White Stripes spela sin låt The truth doesnt make a noise. Lägg märke till hur disten från guitarren fortfarande är kvar när han sätter på den efter att ha spelat på ORGELEN (orgeln, orgel, organet).

The White Stripes - The truth doesnt make a noise


Vad vore en youtubekväll utan Bright Eyes?
Här ser vi en ung Connor spela Lets not shit ourselves, förmodligen väldigt påverkad av dryck eller knark, men vad vore han utan sin ångest och sina droger?
Att lägga märke till: Människorna som lyckats ta sig upp på scenen och gör olika konstiga saker. Connor som snubblar på högtalaren, drar ut sladden till guitaren, höjer till högsta volymen så att folk får hålla för ögonen (man måste inte spela några ackord för att det ska bli fett, det är ju bara att köra), spela helt i otakt och bara vara på topp hela låten.
Indie när den var som bäst:

Bright Eyes - Lets not shit ourselves


Jag avslutar mitt förmodligen enda musikinlägg (eftersom det ändå inte är någon som uppskattar dom förutom jag själv) med lite Fleet Foxes och Tiger mountain peasant song live i london.


Kommentarer
Postat av: Dunga

Jag skulle inte banga på Meg White.

2009-01-21 @ 09:34:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0